Vårt mål på Style of Man.se är att det ska vara enkelt och tryggt att handla hos oss!
Enkelt uttryckt  – är det något så fixar vi det – utan krångel!

Din nöjdhet är det viktigaste för oss och vi gör allt för att du ska känna dig välkommen och väl omhändertagen. Här nedanför kan du läsa lite om villkoren kring ditt köp och lite tips på vad som är bra att tänka på!

Hör av dig till oss direkt du har några frågor eller funderingar kring ditt köp på info@styleofman.se

Butikens låga priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25 %. Reservation för eventuella prisfel.

Inga andra kostnader tillkommer inom Sverige. (Frakten är fri i Sverige)

För kunder utanför Sverige som inte är momsskyldiga (t.ex. utanför EU som Norge). Där dras momsen av i kassan. (Notera att en fraktavgift tillkommer utanför Sverige – hör av dig till oss på info@styleofman.se.)

Mottot för Style of Man.se är att vi ska erbjuda kvalité till rätt pris och erbjuda prisvärda produkter till dig. Det gör vi genom mycket bra inköpskanaler och kan på så sätt behålla fantastiskt låga priser på smycken, accessoarer, kläder och presentförpackningar i webbutiken.

.

Vi erbjuder fraktfri leverans i Sverige med PostNord A-brev.

A-brev medför inte att du kan spåra frakten utan vill du ha rekommenderat brev (id och spårning) tillkommer den kostnaden enligt PostNord:s standardiserade avgifter. Hur du vill ha din leverans väljer du i Kassan.

Om du bor eller vill skicka utanför Sverige tillkommer en normal fraktavgift. Det syns när du kommer till Kassan.

Tips! Har du bråttom?
Välj då Rekommenderat brev i Kassan. PostNord levererar då normalt dagen efter 🙂

Kul att du vill beställa av oss!
Här finns lite villkor kring just din beställning:

Alla beställningar som görs är bindande. Personer under 18 år har inte rätt att beställa från Style of Man.se utan målsmans medgivande.

Du får när du beställt en orderbekräftelse till den e-post som du angav vid köpet.

Kontrollera så att allt ser OK ut i orderbekräftelsen.
Om något är felaktigt på något sätt (felköp, fel uppgifter eller dylikt) – ta kontakt med oss direkt . I orderbekräftelsen finns ett unikt ordernummer som fungerar som referens i all dialog med oss.

PS
Får du ingen orderbekräftelse till din mail så kontrollera din SPAM-mail eller kontakta oss – snabbast via mail info@styleofman.se.

  • Style of Man.se förbehåller sig rätten att neka ett köp.
  • Det är ditt (köparens ansvar) att se till att alla uppgifter (adress, e-post, telefon)  som angetts vid beställningstillfället är korrekt.
  • Style of Man.se förbehåller sig rätten att en vara kan vara slutsåld. Skulle detta mot förmodan inträffa så hör vi av oss direkt.

Style of Man.se levererar till alla länder.  Fraktfritt inom Sverige och med en normal fraktavgift till övriga länder.

När vi får din betalningen packar och skickar vi din vara omgående, senast dagen efter din beställning.

  • Vi använder PostNord A-post (brev) och deras hantering är 1-3 dagar beroende på var i landet du bor.
    Utdrag från postnord.se: “Inom Sverige är brevet normalt framme inom två vardagar.”
    Här är deras egna sökverktyg: se när ditt brev kan vara framme 
  • Viktigt att veta! PostNord har inte tömning under helger vilket påverkar leveranstiden ifall du beställer då.

Om du vill vara helt säker på att få din vara snabbt och säkert – Du har bråttom! Välj då Rekommenderat brev i Kassan. Det kostar en slant extra, men då får du ett nummer att följa din försändelse med och PostNord delar ut dagen därpå, senast 2 dagar enligt postnord.se.

Lite mer kring leveranstider från PostNord:  Enligt den nya postförordningen som gäller fr.o.m 2018 delar PostNord ut 1:a klassbrev inom två dagar till postnummerområden: 400 00-519 99, 820 00-889 99 och 890 00-989 99.
Bor du inom dessa områden får du alltså räkna med att det tar minst två vardagar innan ditt paket kommer fram.


PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

Har du valt Rekommenderat brev som leveranssätt och du inte hämtar ut det – då får du en påminnelse från PostNord. Hämtar du inte ut det då skickas det tillbaka till oss på Style of Man.se. Vi tar då ut en avgift på 200 kronor för att täcka våra omkostnader. Varor som inte lösts ut av dig som kund omfattas inte av ångerrätten.

För oss är det superviktigt att du är nöjd med ditt köp så ångrar du dig eller behöver byta storlek  –  Här är viktig information:

Du har full ångerrätt (retur- och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan enligt lag och vi utökar den till hela 30 dagar. Vi accepterar enbart returer av varor som är oanvända. Du får givetvis prova smycket, men inte använda varan utöver det. Du får heller inte klippa bort lappar eller etiketter.

Om du väljer att skicka tillbaka hela eller delar av din beställning står du själv för returportot. Tänk på att packa in paketet noggrant, du är ansvarig för transportrisken vid retur. Det innebär att du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss.
Ett tips är att skicka tillbaka det i samma förpackning – funkar bra!

OM du skulle ångra dig eller vilja byta ett oanvänt smycke  så hör av dig så löser vi det!  Lättast är att du startar dialogen med oss på mail: info@styleofman.se

Notera! Är det fel på varan? Se vidare under REKLAMATION


Hur går det tillväga för retur när du Ångrar dig?

  1. Kontakta oss via mail i första hand: info@styleofman.se och ange vad du vill returnera och var vi kan sätta in pengarna till dig någonstans.
  2. Packa smycket/smyckena noga då du står för transportrisken och skicka det till:
    Style of Man.se
    Att: Jenny Sjölin
    Aftongatan 68
    589 53 Linköping
  3. Direkt vi får in brevet/paketet så kontrollerar vi smycket. Finns inga skador så betalar vi tillbaka det du betalt för smycket (inte portot) direkt.

Hur går det tillväga för retur när vill Byta?

  1. Kontakta oss via mail: info@styleofman.se (går snabbast) och beskriv vad du vill byta från och till. Ange ditt namn och gärna order-och artikelnummer samt önskad vara samt den storlek du vill ha.
  2. Avvakta vårt svar innan du skickar så vi säkert har det du önskar i lager.
  3. När vi vet att varan finns så returnerar du smycket/smyckena. Packa noga då du står för transportrisken och skicka det till:
    Style of Man.se
    Att: Jenny Sjölin
    Aftongatan 68
    589 53 Linköping

Tips: Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra.

  1. Direkt vi får in paketet så kontrollerar vi smycket och skickar dig det nya.

Vad trist – något är inte som det ska! 🙁

Naturligtvis har du garanti på de produkter du köper hos Style of Man.se

Om en vara är skadad eller defekt vid ordermottagandet så:

  1. Maila oss direkt på info@styleofman.se med en beskrivning av felet och bifoga en bild på skadan. Inkludera även ordernummer, namn och telefonnummer.
    Returnera inte varan innan bekräftelse från oss.
  2. Invänta instruktioner från oss där bl.a adress för retur anges.
  3. Vid reklamation ber vi dig skicka varan till oss där vi självklart ersätter dig för portokostnaden. Var noga när du packar då du har ansvar för transportskador tills vi fått varan till oss. Tips är att använda samma förpackning som varan kom i från oss.
  4. När varan kommit till oss så skickar vi en ny till dig. Skulle varan vara slut så kontaktar vi dig och löser situationen.

Lite extra info kring reklamation (Konsumentköplagen) :

Viktigt att veta är att Reklamation gäller bara när det är fel på varan, inte t.ex. om smycket inte skötts på rätt sätt (duschats med, mekats med, tränats ofta med, diskats med osv).   Tänk på att handhavande kring smycken är viktigt! För att material ska hålla måste smycken vårdas lämpligt – se våra Skötselråd.

  • Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare.
  • Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat.
  • Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning.
  • Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel.
  • Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet.

Här på Style of Man.se arbetar vi hårt på att återge färgen på smyckena så bra vi bara kan i webbshoppen. Men trots det kan vi inte garanter att färgåtergivningen på din datorskärm, mobiltelefon eller läsplatta stämmer överens med den exakta färgen på produkten.

Men det skiljer sig inte mycket åt – så mycket vågar vi säga 🙂 Utan det är nyansskillnader på sin höjd.
Skulle vi på något sätt ha fel – hör av dig direkt till oss på info@styleofman.se så löser vi det!